Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 4
2
Kungsleden & Sarek National Park
Gepost: 10 april 2009 09:27 AM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

jap@a,
welke interrailpass gebruik je dan? de global of die specifiek voor een land?
350 euro voor 10 reisdagen binnen 22 dagen met daarboven dan nog de supplementen voor nacht- en hst treinen is toch niet echt goedkoop te noemen

luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 10 april 2009 09:46 AM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 14.02.2008

Klopt
Het is helaas niet altijd de meest voordelige manier van reizen…

Profiel

Gepost: 10 april 2009 12:00 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRank
250 berichten
sinds 05.01.2008

dank voor de reacties alvast, we hebben gisteren wat zitten experimenteren en dit zijn momenteel mijn conclusies:

Brussel -> stockholm Arlanda (ARN) voor 75€ (bagage bijgerekend) aankomst 22juni 21u55 met SAS vliegen
Of
Eindhoven -> stockholm Skavsta (NYO) voor 70€ (bagage bijgerekend) aankomst 22juni 18u10 met Ryanair vliegen

dan in arlanda blijven of naar stockholm centrum met de bus?
busverbinding arlanda -> stockholm?
busverbinding skavsta -> stockholm?

Stockholm Centrum -> Abisko voor 50€ (63 met bed) vertrek 22juni 20u42 aankomst 23juni 18u50 met de nachttrein
Of
Stockholm Arlanda (ARN) -> Kiruna voor 55€ vertrek 23juni 10u35 aankomst 23juni 12u05 met Norwegian airlines vliegen

ofwel ben je dan al aangekomen in abisko ofwel moet je nog met de trein
busverbinding kiruna airport -> kiruna centrum?

Kiruna Centrum -> Abisko voor 4€ vertrek 23juni 14u16 aankomst 23juni 15u32 met de trein

De beste optie lijkt me dan momenteel Ryanair tot skavsta dan de bus skavsta -> stockholm centraal en dan de nachttrein tot abisko
Alles hangt af van hoe snel we dus van Skavsta in Stockholm Centraal geraken om daar de trein te nemen…
concreet hebben we dus van 18u10 (aankomst vliegtuig) tot 20u42 (vertrek nachttrein) om bagage op te halen, bus te nemen, station en perron te vinden, treinticket af te printen en op te stappen..

Kzal de busverbindingstijden eens doornemen!

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 10 april 2009 12:09 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRank
250 berichten
sinds 05.01.2008

even correctie: flYgbussarna

en ehm cityterminalen, welke halte is dat juist? stockholm city?

Signature 

Profiel

Gepost: 10 april 2009 01:09 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 14.02.2008

je kan (kon?) je tickets voor de trein ook laten opsturen naar je thuis dat bespaart je alvast een beetje tijd voor de tickets af te drukken in het station en duurt dat ook hooguit 5 minuten.

Profiel

Gepost: 10 april 2009 01:22 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRankRank
250 berichten
sinds 05.01.2008

ik vrees dat het te nipt is, we moeten al heel veel geluk hebben als we snel genoeg onze bagage hebben om de bus te halen, en dan hebben we zeer weinig tijd om nogtot op de trein te geraken…

We zijn over een andere optie gestruikeld smile woensdag 26 juni is er een vlucht met SAS die om 12u25 aankomt, dan kunne we nog rustig onze dag in stockholm doorbrengen en dan s’avonds de vroegste nachttrein nemen richting abisko (die der maar 11u over doet ipv de laatste nachttrein 18u), das veel relaxter.

Anders is alles zeer nipt uitgerekend en hoeft er maar 1 ding mis te lopen en we zitten vast :-D
Bedankt iedereen voor de hulp, en den djow voor een overzichtelijke weergave van al het transport daar,

Van 0 beginnen is toch altijd moeilijk als je niet al die maatschappijen krijgt haha

Edit: blijkt dat de tijden op nogal een rare manier worden aangegeven en ik voordien dus verkeerd interpreteerde
18:12 +11:09 16:57
waarbij de 18:12= vertrekuur
waarbij de +11:09= aankomstuur
waarbij de 16:57= tijd onderweg

Dat maakt dat we op het gemak ier in belgie vertrekken, rond de middag aankome in stockholm vlieghaven, dan naar stockholm rondhangen en s’avonds vertrekken om de volgende dag rond de middag aan te komen, en er direct in te vliegen

Signature 

Profiel

Gepost: 10 april 2009 01:38 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
RankRank
58 berichten
sinds 26.01.2008

gewoon ter info:
skavsta ligt toch nog zo n dik uur rijden van stockholm
bus- en treinstation liggen redelijk dicht bij elkaar
je kan in het station lockers huren waarin je je bagage kan droppen als je nog even
tijd en goesting hebt om in stockholm rond te lopen

zelf verkies ik ook de nachttrein = relaxed en milieuvriendelijk
je stapt uit en kan meteen beginnen wandelen

geen goedkope vlucht meer gevonden met snbrussels?
vond ik vorig jaar een handige vlucht

Profiel

Gepost: 10 april 2009 01:56 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRankRank
250 berichten
sinds 05.01.2008

SN brussel airlines ligt per persoon rond de 110€ (42€ en dan voor maar liefst 60€ toeslagen op vanalles en nog wat :-D)

Signature 

Profiel

Gepost: 13 april 2009 02:20 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRankRank
250 berichten
sinds 05.01.2008

De verbinding Kvikkjokk -Jokkmokk -Murjek, heeft iemand daar ervaring mee tot nu toe?

Probleem is da we slechts een 2 maand op voorhand kan kijken op welke uren de bussen rijden, da maakt het natuurlijk moeilijk om de
nachttrein en het vliegtuig te boeken…
tot nu toe gaf hij in de week weer dat de bus rijdt van 05u40 en aankomt om 12u05 (met overstap in jokkmokk)
en in het weekend vertrekt om 16u00 en aankomt om 19u10

maar als je dichter naar juli gaat kijken geeft hij ook in weekdagen 16u00 en aankomt om 19u10
en in weekends geen bussen…

De bus die we nodig hebben zou op 08 juli moeten rijden.

Signature 

Profiel

Gepost: 14 april 2009 09:01 AM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 14.02.2008

Eens een mailtje sturen naar info @stf of naar de toeristische dienst van Jokkmokk…

Profiel

Gepost: 19 april 2009 02:15 AM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
Rank
1 berichten
sinds 19.04.2009

Wat kaarten betreft: http://butiken.metria.se/kartbutiken/

De ‘Fjällkartan’ 1:100000 uit de national map series is wat je nodig hebt, welke is natuurlijk afhankelijk van waar je precies gaat wandelen. Via deze site had ik ze binnen de paar dagen in de brievenbus. Of je kan ze waarschijnlijk ook gewoon bestellen in je plaatselijke reisboekhandel, maar ik vermoed dat je dat iets duurder gaat uitkomen.

Ik ben nog niet in het gebied geweest dus ik kan je niet zeggen hoe ‘nodig’ een kaart is wanneer je op een groot pad als de Kungsleden blijft, maar ik voel me er toch altijd veel beter bij om een echte kaart mee te hebben van het gehele gebied.

Zelf ga ik in juli waarschijnlijk van Abisko naar Sulitjelma: de Kungsleden, Nordkalottleden en Padjelantaleden combinerend. Voor de heenreis heb ik gewoon bij SAS een vlucht geboekt; om 7u in Brussel vertrekken en om 13u in Kiruna. Was niet al te goedkoop maar goed, de aansluiting en uren waren perfect. Terugreis plan ik vanuit Bodø te doen maar ik moet nog eens zien hoe precies.

Profiel

Gepost: 20 april 2009 02:43 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
RankRankRank
150 berichten
sinds 13.04.2008

Hoe liggen deze gebieden er rond oktober bij?

Cheers!

Profiel

Gepost: 24 april 2009 12:29 AM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
RankRankRank
150 berichten
sinds 13.04.2008

Deze vraag staat nog steeds : hoe is het weer ongeveer rond oktober in het noorden van Scandinavië?
Ik veronderstel dat sneeuw niet speciaal zal zijn, .. maar nemen we dan onze ski’s of sneeuwschoenen al mee, of kan er nog gewoon gewandeld worden?

Profiel

Gepost: 24 april 2009 07:50 AM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
RankRank
42 berichten
sinds 19.02.2008

Wij zijn vorig jaar in september geweest. Toen lag er nog aboluut geen sneeuw, tenzij op de flanken van de kebnekaise.
Ik heb destijds veel gehad aan deze site: http://www.senorge.no/.

succes

Profiel

Gepost: 24 april 2009 08:45 AM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
RankRankRank
159 berichten
sinds 15.03.2009

Beton

Normaal gezien begint het eind oktober te sneeuwen boven de poolcirkel. Als je pech hebt gaat het hier over een vlaag van enkele dagen en zit je al snel met een 30, 40 cm sneeuw.
Vermits regenval (in het noorden dus sneeuw) onvoorspelbaar en heviger begint te worden, zou ik de kans niet uitsluiten dat je half oktober al door een witte vlakte moet. Kans bestaat ook dat je eind oktober nog geen vlok gezien hebt. Hangt natuurlijk volledig van jaar tot jaar af.

Dit helpt je waarschijnlijk niet echt verder. Maar ik vrees dat je sowieso geen uitsluitsel hebt in die periode. Ik redeneer dan van geen risico’s te nemen en je op beiden te voorzien en eventueel alleen je raketten mee te nemen en je ski’s thuis te laten, met de nog al lullige kans dat je je sneeuwgerief voor niets meegebracht hebt.
Of misschien nog de beste optie: de week ervoor het weerbericht controleren en daarop alsnog je materiaal afstemmen. En dan maar hopen dat de sneeuw doet wat van hem gevraagd wordt.

Groeten

Profiel

2 van de 4
2