Gezien de goede raad van willem heb ik hierbij maar een nieuwe thread opgericht,
http://www.hiking-info.net/index.php/forum/viewthread/31/
Willem gaf me de raad om een beetje af en toe de gr11 aan kant te laten en een bergtop te doen,
nu ik weet niet goed of ik dat zomaar aandurf, niet fysiek of mentaal maar ik weet niet in hoeverre ik
best kies om het pad volledig af te werken coast to coast of eerder gewoon een combinatie maak met dan niet
met een doel om de andere zee te halen..
En qua planning wordt het direct wat moeilijker om even iets anders te doen, hoe weet je dat je nog terug op het juiste
pad terecht zal komen, hoe kan je de moeilijkheid inschatten van een zijpadje of iets dergelijks.
Misschien moet ik eerst een deftige kaart aankopen (zijn die er, staan die in het boekje of zijn het er meerdere die je naast elkaar moet leggen?)
zodat ik de weg daar op kan uitstippelen. De angst om tijd slecht in te schatten is er ook bij mij een beetje, kan ik die top nog halen voor de avond valt,..
Wat is eigenlijk juist het verschil tussen de Gr11,Hrp en Gr10 in moeilijkheid en schoonheid, wie raad wat aan
ik denk dat dit grotendeels al op de thread van willem staat maar momenteel zeggen slechts enkele namen me iets
(even wachten tot de map daar is)
Bovendien, willem stap ik misschien wel in jouw schoenen en neem het parcours dat jij mooi hebt uitgestippeld en uitgewerkt,
daarvoor moet ik eerst je verslag en route doornemen
Ik verkies wel met 2 tegaan, zowel om veiligheid als om gewoon een beetje companie te hebbe,
in schotland ben ik ook enkele etappes volledig alleen gegaan en het is wel ongelooflijk verhelderend
en tegelijkertijd confronterend, alles wordt veel intenser en grootser maar tegelijk soms ook angstaanjagender,
daarvoor alvast respect aan jouw willem dat je dat op je eentje hebt gedaan! Nu heb ik zelfs in schotland gemerkt
op een etappe van 30km dat je direct mense tegenkomt praatje meedoed en van dan af aan rustig met hen voorttrekt,
terug kwijtspeelt en dan 3etappes verder terug tegenkomt.
Het voordeel van met 2 is dat je je geluk kan delen, je hoeft niet altijd iets te zeggen,
sommige momenten ben je beide in gedachten verzonken en ben je op die manier ook “alleen”
Maarja terug naar de thread
Ik ben al behoorlijk goed voortgeholpen door iedereen van jullie, en stillaan begint een beeld te vormen van hoe ik het ga aanpakken
maar ik ga me nu terug even op de exames concentreren, ik blijf wel zeker deze thread in het oog houden voor
eventuele tips, verhalen, links, alles dat je kwijt wil of tegen mij wilt zeggen ook voorstellen voor andere trektochten mag je zeker doen
voor in de toekomst dan hé.
Als iemand van zijn kaarten vanaf wil en weet dat die passen in mijn route, dan mag je die zeker voorstellen 2ehands is papier en geldbesparing (indien ze niet te oud zijn)
Allemaal een goede examenreeks toegewenst nog ff volhouden en tis wer zover
(optimist)
Nog even @ willem, ben je daar aan de noordzijde geweest als je de gr11 volgde? door de col aan het meer, naar beneden en dan naar de berg toe?
heb je de perdido zelf gedaan, zoja hoe waren de sneeuwcondities.
En een vraagje voor iedereen, ik wandelde tot nu toe nooit met wandelstokken maar ik begin toch te twijfelen om voor zo’n trektocht toch maar gebruik te maken,
is dit aan te raden of nutteloos gewicht, 1of2of eigen aanvoelen?
Groetjes, Ward
Hier nog even een sfeerbeeldje (vanuit bucharuelo naar gavarnie/brecha de rolando, juist over de grens +-1000m ) ben je daar ook geweest willem?