Bedankt voor de weeral (op één bericht na
) nuttige informatie en tips en opmerkingen
Tot nu toe ben ik slechts één keer er alleen op uit getrokken, dit was op de westhighlandway in schotland, men 3 vrienden hadden opgegeven en gingen met de bus,
en ik ging er alleen op uit…
Onze reis daar was wat misgelopen omdat 2 van ons gevieren beseften dat ze toch niet echt gemaakt waren voor trektochten wat natuurlijk te laat was…
Dus de meeste etappes hebben we met 2gedaan en dan zat men 3e vriend er fysiek wat door dus ben ik alleen voortgegaan voor 1dag, 2etappes (30km).
Natuurlijk, de WHW is zeer duidelijk aangegeven, wat in spanje niet altijd het geval is.
Ik moet toegeven dat alles wel veel imponerender wordt, je ervaart alles beter als je alleen gaat.
En het geeft inderdaad een zeer goed gevoel als je beseft dat je het tot een goed einde hebt gebracht op je eentje.
Qua gevaarlijke situaties denk ik dat ik mezelf goed kan beheersen (voorgehad in de alpen, op een rotstop onweer gehad en moesten nog 3 rappels trekken, men klimpartner schoot in paniek maar het lukte mij om alles kalm en gestructureerd te doen en hem te bedaren) Na zo’n ervaring voel je wel dat je meer aankunt, beetje volwassener bent geworden.
Ook qua orientatie heb ik niet echt een probleem, k’kan voldoende met kaart en kompas overweg ben niet bang om hulp te vragen
kan af en toe ook wel handig zijn.
Tja en qua beslissingen ga ik er vanuit, beter de veilige beslissing en iets minder zien dan omgekeerd en een risico lopen (wat niet inhoud dat ik snel afgeef)
Ok ik ben alvast een beetje gerustgesteld nu, het zal wss met de gsm (sorry joeri) locaties sturen worden, en er alleen op uit trekken maar dat moet ik dan nog goe uitwerken.
Mogelijk wordt het iets gelijkend aan willems tocht, ik heb een russische vriend (leren kennen in schotland en hij woont in londen
) die een deel wil meedoen
en misschien nog iemand van de 2 alpiene stages die ik heb gevolgd die ook een deel wil meedoen
Ik denk dan ook dat 55dagen te lang alleen is voor mij, maar met wat afwisseling zie ik het wel zitten al lijkt het terug alleen vertrekken na een week met een vriend trekken wel even hard.
Verder, het tentje is dat niet duur 300e voor zo’n klein tentje of is het superlichtgewicht ofzo? alhoewel, misschien is het wel logisch gezien een goede trekkerstent voor 2 personen 600 kost
Ik zou het eigenlijk ook eens moeten zien want een week gebruikt op alpen’weiden’ is relatief. Ik weet het niet goed, wat had jij bij willem en is het aan te raden? Of is dit tentje zeker top?