schotland weet ik niet ofdat zo’n goed idee is, ofwel heb ik heel veel pech gehad ofwel is het daar gewoon altijd zo maar ik heb in mijn leven nog nooit zo afgezien als daar,
niet door de regen die toch wel vrij extreem kan worden, niet door het stappen (idd gemakkelijke tocht niet veel stijgen of dalen, mogelijkheid om bagage te laten brengen van hotel naar hotel als je wil, vaste etappes,vriendelijke mensen… vrij geschikt dus om te beginnen MAAR...)
maar van die Midges, wij hebben afgezien, er zijn dage geweest dat we gewoon allemaal alles buiten hebben achtergelaten, in de tent gaan liggen, slaapzak tot maximum toegedaan en alleen je mond door de opening. Eén keer hebben we zelfs de tent terug afgebroken en zijn we in een dorp onder een luifel bij het toeristenbureau gaan liggen
Als je voor hotels opteert, is het vrij duur maar wel midgevrij er is ook de mogelijkheid om etappes met de bus te doen in geval van nood!
Verder, zeer mooie tocht leuke variatie aan paden en wegen, niet echt ‘berg berg’alhoewel soms, maar je gaat er niet op (tenzij je wat afwijkt natuurlijk) maar wel zeer mooie en indrukwekkende valleien.
De goede dagen zijn wel echt lekker warm, maar die durven wel lang op zich laten wachten.
Dat zijn mijn ervaringen
Ward