Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

3 van de 4
3
Hoe overtuig je je vriend(in) van je passie? 
Gepost: 09 januari 2008 03:15 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
Rank
11 berichten
sinds 09.01.2008

Ik vind zo’n hut een prima stap tussen tent en hotel. Een tent is weer zo’n grote overgang.
Zo,n hut is ook beter als het slecht weer is, vaak heb je een droogruimte, zodat je s’ochtends warme en droge kleren hebt. Laat de gezamenlijke spullen door de man dragen.  Die kan, hoe je het went of keert over het algemeen toch meer meezeulen. En: mocht ze de door jouw beoogde top halen, doe dan een tegensprestatie. Sleur een miniflesje wijn mee, ga met haar naar een mooie film of wat dan ook.

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 03:32 PM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

misschien is het ook leuk om de vraag eens om te keren
hoe overtuig je een berggeit (al dan niet aangeleind/gepakt en gezakt/met of zonder electrica om de weg te vinden/...) om een week of 2 op een strand te gaan liggen bakken en braden en alle andere mogelijke activiteiten die bij zo’n vakantie horen

Om terug te keren op de oorspronkelijke vraag, ik vrees een beetje dat “overtuigen” op zich niet echt mogelijk is.
Als iemand interesse heeft om een trektocht uit te proberen is het gewoon zaak samen af te wegen waar de ambities liggen en aan degene met wat meer ervaring om die ambities wat bij te sturen naar wat praktisch haalbaar is. Dan is het ook zaak om mogelijke fysieke belemmeringen/bezwaren omtrent comfort/… te omzeilen, zodanig dat die argumenten niet langer een beslissende rol moeten spelen.
Als iemand echt geen interesse heeft is er volgens mij geen enkel argument dat daarin verandering gaat brengen.

Als je uiteindelijk besluit om alleen te gaan dan zal het waarschijnlijk zaak zijn goeie afspraken te maken ivm contact houden, risico’s die al dan niet genomen worden enz.
Ook dan is het zaak dat de gemaakte afspraken naleefbaar zijn. afspreken dat je dagelijks sms stuurt maar in een gebied waar zeer slecht ontvangst is, is tamelijk onzinnig en zorgt alleen maar voor (onnodige) onrust bij wie achterblijft.

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 03:41 PM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
RankRank
73 berichten
sinds 06.01.2008

... euhm beginnen met enkele dagen in een tent op het strand te slapen om dan stilletjesaan over te schakelen naar een viersterrenhotel met zwembad? Iedere keer als de berggeit weer eens enkele uren zonder zagen op het strand heeft gelegen, als tegenprestatie een verrassing tevoorschijn toveren? Al het strandgerief inclusief enkele parasols in een 60+ rugzak steken en door hem/haar laten dragen tot aan de ‘bivakplaats’ op het strand? Het arme schaap met kaart en kompas op weg sturen om een cocktail voor jou te gaan halen? grin

Zolang de overgangen maar niet te scherp zijn! wink

Signature 

Never measure the height of a mountain until you have reached the top

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 03:50 PM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

lol steven
“geocachen” aan de azurenkust : op zoek naar zomerse cocktail....

Signature 

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 03:59 PM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

en naar een keienstrand gaan ipv een zandstrand, uiteraard

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 04:09 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

dan heeft die dure exped donsmat toch nog enig nut

Signature 

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 07:12 PM   [ Negeer ]   [ # 37 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

Die fles wijn… Om wijn mee te pakken moet je geen fles meezeulen. Der bestaan ook zo van die 5 liter verpakkingen in een doos. Drink 4 liter op, smijt de doos weg en je hebt een lichtgewicht fles wijn bij wink
Je kan ook bij de adventure food websites gaan zien. Die hebben dat ook alleen betaal je meer. Zelfs plastieken wijnglazen bestaan waarvan je de steel van het glas kan draaien en omgekeerd erin steken om mee te nemen.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 10 januari 2008 08:40 AM   [ Negeer ]   [ # 38 ]
Rank
11 berichten
sinds 09.01.2008

Lukkefluk,

Daar heb je ook gelijk in, en dat doe ik dus ook. Mijn man houdt van luxe, nou over een paar weken ga ik met hem een luxe rondreis door Nieuw-zeeland maken.  En dat vind ik toch niet helemaal een straf, om het zachtjes uit te drukken.  Het is inderdaad geven en nemen.  En iedere zomer komen er vrienden uit het oosten van Belgie over. Die willen naar het strand hiervlakbij. Dat doen we dus ook, 1 of 2 dagen.

En inderdaad, als iemand echt tegen zo’n trektocht blijft opzien, wat voor een plezier heeft de partner die dat wel graag doet, er nog aan? Die heeft liever iemand die er van geniet bij zich. Dwing uw vrouw/vriendin/partner het dan ook niet tot aan het einde op.

Over die wijnglazen: In ieder geval te koop bij de Bever.

Groeten,

Mirjam

Profiel

Gepost: 13 januari 2008 09:05 AM   [ Negeer ]   [ # 39 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007

gullie hebt precies allemaal nogal een moeilijke uitgezocht raspberry

of mss heeft mijn vriend gewoon dikke chance smile

om terug te komen op de post van karen:
1. HYGIENE, de beste vriend van vele vrouwen, valt weg (geen toilet en douche). Vuil zijn, stinken,… neem daar dan nog bij dat wanneer het begint te regenen je die ontzettend charmerende poncho moet aandoen en het ‘vrouw zijn’ gevoel is helemaal verdwenen! mezelf nooit zo vrouw gevoeld als in een onbemande berghut met 50 verkleumde spaanse soldaatjes smile
2. PIJN - elke dag opnieuw spierpijn, pijn aan de schouders, heupen, voeten,… geweldig toch, dan heb je eens vakantie en dan lijd je veel pijn! ik dacht da vrouwen net beter tegen pijn konden, mietje ;p
3. ONTSPANNING - vele vrouwen (maar ook mannen) zien vakantie als ontspanning, niet als fysiek gaan afzien. situatie: ‘ja schat, die berg is mooi, maar moeten we daar nu per se op? kunnen we daar niet gewoon rond gaan? de natuur is hier toch ook heel mooi...’ niet iedereen is even prestatiegericht... ok, ik ga ook wel liever rond een berg. maar voor de rest van je opmerking: bergwandelen is juist PURE ontspanning. aant zwembad liggen en ‘s avonds meedoen me de karaoke-avond ofzo vin ik geen ontspanning zenne
4. VERHUIZEN - elke dag opnieuw je zak maken, tent afbreken, slaapzak oprollen, spullen wegsteken. niet iedereen vindt dat even leuk! kan zijn, maar elke dag op een andere plaats slapen is toch de max?

Wat het nog erger maakt:
- man die graag vroeg opstaat om zo vroeg mogelijk te kunnen vertrekken, kwestie van al zoveel mogelijk te kunnen stappen in de voormiddag dat ben ik meestal
- het slechte weer uiteraard doet je ellendig voelen, want alles is nat en hoe in godsnaam zal het ooit drogen? goe weer is veel te saai!
- onsmakelijk poedereten (want de rugzak moest licht blijven!)
misschien ligt het gewoon aan uwe vriend. en moetem wa meer moeite doen.

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 13 januari 2008 09:19 AM   [ Negeer ]   [ # 40 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007
gr - 09 januari 2008 07:12 PM

Die fles wijn… Om wijn mee te pakken moet je geen fles meezeulen. Der bestaan ook zo van die 5 liter verpakkingen in een doos. Drink 4 liter op, smijt de doos weg en je hebt een lichtgewicht fles wijn bij wink
Je kan ook bij de adventure food websites gaan zien. Die hebben dat ook alleen betaal je meer. Zelfs plastieken wijnglazen bestaan waarvan je de steel van het glas kan draaien en omgekeerd erin steken om mee te nemen.

er is zelfs wijnpoeder.  big surprise bijna geen alcoholpercentage maar de smaak is nog te doen. (denk aldi)

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 13 januari 2008 01:30 PM   [ Negeer ]   [ # 41 ]
Rank
13 berichten
sinds 12.01.2008
eev - 13 januari 2008 09:19 AM

er is zelfs wijnpoeder.  big surprise

Ik skip toch maar denk ik.

Profiel

Gepost: 13 januari 2008 02:19 PM   [ Negeer ]   [ # 42 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

Volgend item in de doe het zelf sectie; hoe zelf wijn drogen LOL

‘t Is dus belangrijk om je vriendin een beetje luxe te geven. Met wijn kan dat. En er zijn zelfs lichtgewicht versies van.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 02:35 PM   [ Negeer ]   [ # 43 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Bij het opruimen nog eens het eerste nr van Bergen Magazine tegengekomen en daar stond een artikel in over de Karnische Höhenweg. Een huttentocht op de grens van Oostenrijk en Italië. Lijkt me anders ook geen slecht alternatief als kennismaking met de bergen de hutten liggen niet op al te grote hoogte max 2000m en qua afstand valt het dus ook allemaal nog wel mee. De fotos op de website zien er alvast geweldig uit.

http://www.karnische-alpen.com

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 02:39 PM   [ Negeer ]   [ # 44 ]
RankRankRank
242 berichten
sinds 26.12.2007

De Karnische Alpen iets om met je luie vriendin te doen? Met die geweldige klettersteigs die daar zijn zou ik het toch helemaal anders aanpakken hoor Jonas.  tongue wink

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 05:36 PM   [ Negeer ]   [ # 45 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Dacht ook zo eens gedacht dat ik de oplossing gevonden had. Een Trapistachtig poeder waar je water moet bijdoen. Heb het gevonden in een legerstock en direct gekocht.
MAAR…

“klaargemaakt” om onmiddellijk weg te kappen. Zo slecht :(

Profiel

3 van de 4
3