Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

4 van de 4
4
Hoe overtuig je je vriend(in) van je passie? 
Gepost: 19 januari 2008 06:21 PM   [ Negeer ]   [ # 46 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007
den dzjow - 19 januari 2008 02:39 PM

De Karnische Alpen iets om met je luie vriendin te doen? Met die geweldige klettersteigs die daar zijn zou ik het toch helemaal anders aanpakken hoor Jonas.  tongue wink

De Höheweg zelf is toch een “gewone” wandelroute niet?  rolleyes

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 06:35 PM   [ Negeer ]   [ # 47 ]
RankRank
39 berichten
sinds 29.12.2007

Jonas,
meer info vind je hier:

http://home.wanadoo.nl/nkbv.bieb.duivendrecht/tochten/oosterijk-tirol.htm

blijkbaar is deze tocht niet zo geschikt voor beginners en ik citeer: “Het terrein is niet eenvoudig en wat minder geschikt voor beginners; men moet bij voorkeur beschikken over enige jaren ervaring en enige kennis van touwtechniek”

Mss toch maar beter de huttentocht in de Mercantour die in Bergenmagazine Nr 2 beschreven staat? wink

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 06:36 PM   [ Negeer ]   [ # 48 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Mja dan moet ik nog wel even rap mini hikertjes maken LOL

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 06:52 PM   [ Negeer ]   [ # 49 ]
RankRank
39 berichten
sinds 29.12.2007

Hoe zo? Je kan deze tocht ook zonder kleine mannen maken. Bedoelde dat deze zeker haalbaar moet zijn voor je vriendin.

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 07:03 PM   [ Negeer ]   [ # 50 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Ja dat weet ik wel maar het artikel was toch speciaal gericht op wandelen met kinderen. Maar de Mercantour is eigenlijk ideaal. Goed weer, veel fauna en flora, veel afwisseling. De mogelijkheid van een brokje cultuur (de rotsschilderingen), en de nabijheid van de Middellandse Zee voor nog een paar daagjes relaxen achterof.

Signature 

Profiel

Gepost: 19 januari 2008 10:16 PM   [ Negeer ]   [ # 51 ]
Rank
11 berichten
sinds 29.12.2007

de Dolomieten zijn volgens mij ook nog wel geschikt om het ‘virus’ te pakken te krijgen. ben er een paar jaar geleden geweest en toch zeker in de streek waar wij waren (val gardena) kon je gemakkelijke tochten doen. over de hutten daar weet ik niet zoveel aangezien we daar elke keer dagtochten hebben gedaan, maar er moeten er daar toch ook wel zijn op een niet zo grote hoogte.
je hebt er prachtige uitzichten en door hun ligging aan de zuidkant van de alpen is de kans op mooi weer er groter dan in de rest van de alpen. je hebt er een goed netwerk van kabelbanen en bussen die doorheen het dal rijden zodat je makkelijk vanuit een hotel of pension of whatever een hele week wandelingen kan maken zonder ook maar een keer je auto te moeten gebruiken en toch altijd ergens anders geweest te zijn.
het voordeel van die liften is voor beginners ook dat de hoogteverschillen serieus beperkt kunnen worden en dat er toch genoten kan worden van de pracht van de natuur op grotere hoogte.

zeker een aanrader wat mij betreft!

Profiel

Gepost: 20 januari 2008 11:59 PM   [ Negeer ]   [ # 52 ]
Rank
13 berichten
sinds 12.01.2008
Jonas - 19 januari 2008 07:03 PM

JMaar de Mercantour is eigenlijk ideaal.

Ik heb voor dit jaar ook dezelfde uitgekozen om mijn vriendin wat ‘op te warmen’. Lijkt mij fantastische plek. En een zwaardere hike doe ik dan wel later in de zomer met een mannen-team smile

Profiel

4 van de 4
4