Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Er moet toch iemand de eerste zijn: transport GR 20
Gepost: 07 januari 2008 08:30 PM   [ Negeer ]
Rank
1 berichten
sinds 07.01.2008

Beste hikers,

wellicht volgen er nog vele, hier dan alvast een eerste vraag ivm de GR 20.

Ik heb quotes voor vliegtickets vanuit Rijsel naar Calvi en Ajaccio. Voordeel van het eerste is dat je dichter bij de start ben (maar je komt wel pas ‘s avonds aan, en dan is er nog 15 km te stappen naar Calenzana). Aankomen in Ajaccio doe je al om 10u ‘s morgens, maar dan moet je nog helemaal naar Calvi reizen.

Daarom deze vraag: hoe geraak je ‘s avonds nog van Calvi naarCalenzana ? Op het internet heb ik gevonden dat de laatste bus om 19 u vertrekt. Die haal ik dus niet. Wat kost een taxi ?

En hoe laat vertrekt de trein vanuit Ajaccio naar Calvi en hoe lang doet hij er over ?

Ivm proviand: vroeger was het blijkbaar niets te vinden in de gites, nu zou je niet al te veel hoeven mee te zeulen ?

‘k ben van plan het te doen vanaf halfweg september, als er kandidaten zijn om me gezelschap te houden, feel free. Ik ben wel geen grote prater, noch nachtbeest.

aha, 15 stapdagen voldoende om het rustig te kunnen afwerken ?

Alle info welkom.

Merci,
Davy

Profiel

Gepost: 08 januari 2008 02:45 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
124 berichten
sinds 28.12.2007

Een taxi kost.....veel teveel LOL
ik denk dat je meer geluk zal hebben met autostop
zelf heb ik geen ervaring met die trein maar ik heb niet zo flatterende commentaren erover gelezen dus persoonlijk zou ik opteren voor de Calvi optie…
allesinds veel plezier gewenst, het is echt de moeite waard!

Signature 

Live young, stay young!
current mission: Aconcagua 2009

Profiel

Gepost: 08 januari 2008 08:47 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Liften lukt wel in principe.
Er zullen nog wel wat GR20’ers op dat vliegtuig zitten. Als je met 3 of 4 samen de taxi neemt valt het allemaal nog wel mee.

Profiel