Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

je outdoorgear op festivals
Gepost: 25 juni 2009 12:54 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
189 berichten
sinds 28.12.2007

hebben jullie een hele set oud gerief dat dan meekan of moet je ook duurdere dingen meepakken.

ik zie elk jaar weer enkele tnf ve 25’s staan. en zelf heb ik enkel een goretexjas als regenjas, dus die heb ik nu wel mee en een thermarest en de msr-whisperlite. maar voor de rest: oud tentje (zilver van dunaldy), oude slaapzak, oude rugzak, ...

Signature 

The secret to happiness is freedom, the secret to freedom is courage.

Profiel

Gepost: 25 juni 2009 01:31 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 14.02.2008

Ik verbaas me ook altijd over Hillebergs op Werchter en dat soort zaken.

Zelf neem ik alleen oude dingen mee (oud legervestje, aldi-tent, shuim-matje en oude slaapzak...)

voor de jas koop een prul in een legerstock ofzo…

Profiel

Gepost: 25 juni 2009 01:55 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRank
87 berichten
sinds 28.12.2007

Een jas op Werchter?

Een vuilniszak met gaten voor hoofd en armen is veel veelzijdiger.  Die kan ook dienen als zitlap op natte ondergrond of reparatieset voor je tent.
Veelzijdig en licht gewicht, wat wilt een grammenjager nog meer?  LOL

Signature 

There is no such thing as bad weather, only inappropriate clothing

Profiel

Gepost: 25 juni 2009 03:50 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
146 berichten
sinds 26.01.2008

Alleen goedkope brol mee op festivals, de kans dat daar iets kapot gaat is veel te groot en ge hebt ook totaal niets nodig…
Ik heb zelfs Roskilde 2007 overleefd met een goedkope tent van de Collishop, weliswaar terplaatse overspannen met een kapotgevlogen party-tent en enkele grachten gegraven rond ons fort. Maar we bleven dus wel degelijk relatief droog ‘s nachts wink Overdag oude sportschoenen en een versleten jeansbroek, dan is de modder ook geen probleem. T-shirts zijn zelden nodig en voor de regen is om het even wat dat waterdicht is perfect! ‘s Avonds als het fris is, draag ik een oude wollen trui van het leger, meer moet dat niet zijn…
Enige van mijn outdoormateriaal dat ik meeneem is mijn Trangia en mijn slaapmatje (maar dat is een Alpkit, voor die prijs dus geen ramp als die kapot gaat)

Profiel

Gepost: 27 juni 2009 11:34 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
319 berichten
sinds 28.12.2007

ik heb een 35jaar oude 15 kilo wegende burcht die ik meeneem, kan tegen alles! wat is er beter dan puur katoen om bier uit te wassen!
voor de rest, sandalen, Z-lite en nen echten ‘K-way’ grin

Signature 

Profiel

Gepost: 28 juni 2009 10:07 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
2 berichten
sinds 28.06.2009

Ik verbaas mij er ook altijd over de Hillebergs, TNF’s op festivals… Heb zelf een paar jaar met een 10 gulden tent van de Koninginnemarkt gedaan. Was wel een echte Eureka, maar dat ding rook echt uber muf dus op een gegeven moment maar achter gelaten. Aangezien mijn oude Nomad Tellem II al bijna 10 jaar oud was is die de laatste 2 jaren mee geweest. Compleet met gelijmde winkelhaken en genaaide/gelijmde/geducktapete scheuren… Deze tent heeft al zo lang in de zon gestaan dat als je er alleen al maar naar keek hij scheurt… Dus dan moet je opeens een “nieuwe” tent hebben. Nee, mijn Hilleberg gaat niet mee! raspberry Ben gisteren even naar de Decathlon geweest om een 3-persoons koepeltje te scoren. Stukje landbouwplastic eronder en ik heb weer een volwaardige Lowlands-tent! :D Mijn GTX blijft ook lekker thuis! Bij de Action kun je voor nog geen 70 eurocenten een wegwerp poncho kopen. Koop je een hele zooi van. In ieder geval voor iedere dag 1. Daar kan 3-laags GTX niet tegen op. Mijn bergschoenen gaan dan wel mee, want dat is wel zo relaxed de hele dag staan en het doet minder zeer als iemand op je tenen springt. Had paar jaar terug wel mijn Teva’s mee naar Werchter. Was toen ook zo belachelijk warm. Nadeel is dat je voeten verbranden als je je Teva’s uittrekt. Precies die lijntje van je Teva’s. Ik denk dat mijn oude slaapzak ook mee gaat. Verder wel een goed matje/luchtbed, want de uren waar ik de kans krijg om een uiltje te knappen wil ik wel even relaxed liggen. smile

Profiel