Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Wat ooit een levend zwijn was?
Gepost: 28 december 2007 12:57 PM   [ Negeer ]
Rank
22 berichten
sinds 28.12.2007

Gisteren lag deze op ons pad op de GR AE tussen Alle & Vresse

Iemand een idee over de voorgeschiedenis van dit zwijn? Ik vermoed althans dat het een zwijn is.

- Heeft een everzwijn natuurlijke vijanden in onze Ardennen?
- Heeft het te maken met stoperij & is het kadaver door anderen dieren versleept (en verder afgegeten?)
- Een ziek zwijn dat volledig is verteerd en weggevreten?
- ...

- of of of ... heeft het te maken met één of andere zieke geest die ook de pop (zie foto) met de verbrande haren achterliet? eveneens op GR AE. Spannende winter hé in onze Ardennen!

Kwestie van het nieuwe forum al een beetje op gang te trekken hé (en de ‘foto-tool’ eens te testen)
En sorry voor de gevoelige kijkers grin

Plaatjes
DSC05896.JPGDSC05870.JPG
Profiel

Gepost: 28 december 2007 05:09 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Euh… freaky!  confused

Misschien een gedumpt kerstdiner dito afterparty-resten? (bedankt Dirk-Jan voor de tip)

Profiel

Gepost: 28 december 2007 06:07 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Hmm zoiets heb ik nog nooit tegengekomen grin

Profiel

Gepost: 28 december 2007 10:36 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Voornamelijk als test.
Flink hertekadaver
(als harry er nog niet mee lopen is)

Plaatjes
hertekadaver.jpg
Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:15 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
2 berichten
sinds 29.12.2007

Dat zwijn zal wel een slachtoffer geweest zijn van een slechte/luie jager zeker? Alhoewel in combinatie met die andere foto ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat de film Calvaire géén fictie was!!

Profiel

Gepost: 29 december 2007 09:39 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
23 berichten
sinds 28.12.2007

@(als harry er nog niet mee lopen is)
Nee Ivo, die ben ik niet gaan halen.
Even toelichten. Ivo had vorig jaar een tak (gewei) verstopt in het Letterewe Forest (Schotland) en had dit op Hiking.be en Hiking-site.nl bekent gemaakt. Die ben ik dus tijdens een meerdaagse even gaan ophalen.
Dit kadaver ligt in het Glendhu Forest waar we vorig jaar ook enkele fantastische dagtochten gemaakt hebben.

Voilà, mijn eerste post en als het goed zit ook even een foto erbij als oefening.

Harry

Plaatjes
Kopie van img011.jpg
Profiel

Gepost: 30 december 2007 09:21 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Rank
14 berichten
sinds 28.12.2007

In Noord-Frankrijk zijn we tijdens een hike door een stuk bos gelopen waar even daarvoor een drijfjacht had plaatsgevonden. Daar troffen we op het pad de ingewanden aan van waarschijnlijk een hert (gezien de hoeveelheid). Erg luguber en smakeloos om dit op het pad achter te laten. Ik heb al geen hoge pet op van jagers, maar hier werd mijn vooroordeel toch even goed bevestigd.

Signature 

De waarheid bevindt zich in je voetzool. Zhuangzhi, Chinese filosoof

Profiel