Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Workshop Drogen van voeding op 20 november in Gent
Gepost: 23 oktober 2009 05:08 PM   [ Negeer ]
RankRankRankRank
331 berichten
sinds 28.12.2007

Wellicht zijn er sommige onder jullie die zich herinneren dat ik eind 2007 een workshop over het drogen van voeding organiseerde bij ons in de woonkamer. Zo’n 20 personen kwamen toen af. Ik herinner me dat ze het allemaal héél lekker vonden, een deel van hen is ondertussen zelf aan het drogen gegaan. Ondertussen leerde ik iemand kennen die al 10 jaar ervaring heeft. Hij droogt o.a. volledige maaltijden maar ook minder evidente zaken zoals yoghurt, appeltjes in tonic en kaneel…

Tijd om het nog eens over te doen!

Het doel van de workshop is om iedereen een inzicht te geven in hoe je zelf voeding kan drogen en te laten proeven van allerlei lekkere recepten. Voor de bergsporters onder ons die ook graag lekker eten op tocht maar ook op gewicht en voedingswaarde willen letten.

De workshop wordt ingericht door Freddy Steveninck, die het drogen ontdekte op zijn reis in Canada en de VS en nu al 10 jaar zijn eigen voeding droogt, en Debbie Sanders, die sinds enkele jaren de kunst van het drogen heeft ontdekt en al eens een workshop voor beginners organiseerde. Beide zijn actief in kampeertrekkings in het hooggebergte, in winter en zomer.

De opleiding vindt plaats in Centrum Ten Berg in Sint-Amandsberg (Gent) op vrijdag 20 november van 19u30 tot 22u30. De prijs voor deelname bedraagt 10 euro per persoon voor de organisatie, het cursusmateriaal en een lekker meergangenmenu op basis van gedroogde voeding.

Meer gedetailleerde informatie over de cursus en de praktische afspraken zijn te vinden in dit document.

Aanmelden is verplicht en pas na het overschrijven van het verschuldigde bedrag wordt de inschrijving bevestigd. Maximum 25 deelnemers. Meer info is te verkrijgen bij Debbie Sanders via email .

Plaatjes
P1010408.jpgP1010874.jpg
 Signature 

You can’t build a reputation on what you are going to do.

Profiel

Gepost: 16 november 2009 01:27 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Rank
16 berichten
sinds 01.03.2008

Hallo,

Zijn er mensen uit het Leuvense die ook naar de workshop gaan en zouden willen carpoolen?

Alexia

Profiel

Gepost: 24 november 2009 10:39 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
331 berichten
sinds 28.12.2007

Wie er niet bij was, jammer want het was héél leerrijk, ook voor mij. Binnenkort ga ik een nieuwe droogmachine bestellen (rechtstreeks op website van Stockli) die ik uitgebreid zal uittesten.

Op de Summit 2010 van de Klim- en Bergsportfederatie organiseer ik ook een (gratis) workshop, van ongeveer één uur, over het drogen van voeding. Ik zal ondertussen ook eens een toerbrood meenemen om te laten proeven.
Het precieze uur wordt nog later meegedeeld (ergens rond 15u-16u). De beurs gaat door in het Fabriekspand in Roeselare. Ook de stages van de KBF worden voorgesteld, de diverse bergsportclubs hebben er een stand (uiteraard ook de Oost-Vlaamse Bergsportvereniging, waar je me voor én na de workshop zal kunnen terugvinden), bergsportzaken met gerief… Allen daarheen!

Debbie

Signature 

Profiel

Gepost: 25 november 2009 09:44 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRank
58 berichten
sinds 26.01.2008

ben benieuwd naar de resultaten dan van de nieuwe machine
kun je er dan zoveel meer mee doen?
voorlopig ben ik zeer tevreden over de machine die ik nu heb
en kan ik er voldoende maaltijden mee bereiden

had graag langsgekomen want zoals je weet ben ik wel geïnteresseerd en ook
met drogen bezig, maar had helaas andere verplichtingen
mss zie ik je wel op de beurs…

gr
veerle

Profiel

Gepost: 26 november 2009 10:42 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
331 berichten
sinds 28.12.2007

Veerle, je kan vooral de temperatuur en tijd instellen. Naar het schijnt moet je voor fruit en groenten na enkele uren de temperatuur verminderen voor een beter resultaat. Mijn model van Severin begint ook al wat te slijten en één droogmachine is best wel beperkt als je veel moet drogen.
Ik hou je op de hoogte!

Signature 

Profiel