Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 3
1
Tips voor de opbouw van de site/forum
Gepost: 28 december 2007 01:17 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

leuk dat er een initiatief komt naast hiking.be (dat stilaan aan ferme bloedarmoede moet lijden)

ivm de opbouw van het forum, toch enkele tips.
Een knoppenbalk zoal op het hiking.be-forum zodat je van het ene forumonderdeel naar het andere kan, is wel best handig. Op die manier kan je makkelijker overstappen van algemeen naar het cafe, ..... k moet wel bekennen dat ik die onderverdelingen op hiking amper gebruikte, omdat daar toch alles in de home-lijst terug te vinden was

misschien kan je het forum ook verder gaan onderverdelen in onderwerpen. bijvoorbeeld de koopjeshoek gescheiden houden van de vraag naar wandelgezelschap en ivm het wandelgezelschap mss nog een onderscheid tussen losse initiatieven in iets wat je zou kunnen noemen “club-hiking-info.net-activiteiten”

ivm de onderwerpen van de site is het mss handig om toch nog een link-pagina toe te voegen voor de veel aangehaalde websites. ik denk dan aan sites als http://www.refuges.info voor bemande en onbemande hutten, tegenwoordig ook meer en meer toppen, enz maar ook aan referentiesites die zich bezighouden met ik zeg maar wat, voeding, lichtgewicht trekken, natuurfotografie, enz enz. Dit in een compactere vorm dan het forum met bijvoorbeeld vermelding van de link en pakweg 500 karakters uitleg over de inhoud

in ieder geval, veel succes met de nieuwe website, en als er wat handen/grijze cellen nodig zijn, laat je t maar weten....
Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 28 december 2007 01:27 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Merci voor de tips, Lukkefluk.

Het forum kunnen we inderdaad verder uitsplitsen in specifiekere topics, maar ik zou dat liever voor later houden. Hoe meer onderverdelinkjes, hun ‘dunner de boter’ bij wijze van spreken.

Die onderverdelingen, met de links ernaartoe, dat ga ik eens bekijken.

Links komen er zeker.

Profiel

Gepost: 28 december 2007 02:52 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

Frederik,

Zou je eventueel op de openingspagina van het forum, boven het lijstje met afdelingen, een overzichtje kunnen invoegen van de pakweg 10, 15 laatst bewerkte topics? zeker als je tussen afdelingen switcht is dit wel handig (zeker nu er plots veel nieuwe berichten komen)

Luk

Signature 

Profiel

Gepost: 28 december 2007 04:11 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

nog een aanvulling
wanneer een topic meer dan een tabblad heeft, zou het handig zijn dat je bij het openen van het topic terecht komt in de buurt van de laatst bekeken reactie
op die manier moet je geen x aantal bladen doorschuiven voor je kan beginnen lezen waar je achter gebleven bent

Signature 

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 07:06 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

Frederik,

‘k blijf maar aanvullingen strooien.

bij info en artikels gebruik je 2 naviatiebalken. bij forum en leden ga je over naar 3, met in het midden de vaste knoppen gebruikersprofiel, ....
kan je dat niet uniformer maken door naast “leden” op dat niveau een extra knop te maken met “account” als titel waaronder dan knopjes als “persoonlijke instellingen, pm’s, .... kunnen zitten? dit zou volgens mij de uniformiteit ten goede komen.

Luk

Signature 

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 07:07 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Dat komt hoor, maar daarvoor moet ik eens in de templates duiken van het forum. De kleurkes moeten ook nog overal worden aangepast. Maar dat zijn details.

Profiel

Gepost: 04 januari 2008 12:44 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Mss nog een ideetje (voor op de iets langere termijn) :
Er zijn altijd heel wat mensen die “kant-en-klaar” tochtvoorstellen vragen op de fora. Vragen in de aard van “hallo, kent er nog iemand een leuke trektocht van 4 dagen blablabla”
We kunnen een soort pagina maken (los van de reisverslagen) waar leden tochtvoorstellen kunnen plaatsen, en waarbij de nadruk wordt gelegd op praktische informatie : zwaarte van het parcours, aantal dagen, overnachtingsmogelijkheden, bereikbaarheid, ...
Men zou dan ook op deze criteria een geschikte tocht kunnen zoeken uit het gamma.

Profiel

Gepost: 04 januari 2008 01:15 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRank
47 berichten
sinds 28.12.2007

Wat me ook leuk lijkt: op de eerste pagina van “artikels” staat een foto van iemands paklijst “tentoongesteld”. Kstel voor dat we een soort item maken(of topic) waar mensen zo hun paklijst (desnoods meerdere, voor meerdere doeleinden) met ernaast wat het allemmaal is, dan kunnen anderen ideën opdoen en kan je zo vergelijken. Gewoon een soort van uitgebreide materiaal/paklijst, met allerhande info bij (gewicht, gebruik, voor-en nadelen, ...)
Ik zal alvast m’n best doen om die van mij te maken(mr dat kan nog een tijdje duren, aangezien ik met exames bezig ben… maar de anderen, voel je niet verplicht te wachten...)
Groetjes

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 04 januari 2008 08:10 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

Op de poll voor materiaal verslagen gestemd.

Wat het probleem is met een forum is iemand stelt een vraag en er wordt op geantwoord. Daarna verdwijnt de post in de dieperik tot je echt op iets begint te zoeken. Maar dan moet je wel de juiste zoekterm ingeven en er moet gezocht kunnen worden op de inhoud van een post en niet alleen de titel. Ik denk hieraan aan typefouten enz.

Het zou dus een goed idee zijn als er ‘goede’ materiaal besprekingen worden weerhouden. Vb op een aparte pagina terecht komen. Dat vergt wat werk van de administrators. En dat site gebruikers materiaal testen kunnen op de site plaatsen. Zo van het type ik heb dit weekend op de camping mijnen whisperlite uitgeprobeerd met die, die en die brandstof. En dit werkte met dat en dat werkte totaal niet.

Ook verslagen van trips met technische bespreking. Zo iets van moeilijkheidsgraad, gebruikte kaarten, weersomstandigheden, openingsuren van de lokale pub,… Zodoende dat dit een kleine database kan worden van mogelijke wandeltrips.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 06:47 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Rank
20 berichten
sinds 28.12.2007

Ik probeerde daarnet een afbeelding up te loaden voor mijn avatar, maar de site gaf voortdurend het antwoord dat ik een .jpg, jpeg of .gif file moest uploaden.

Nochthans was het daadwerkelijk een .jpeg file dat ik wilde uploaden ("IMG_0172.JPEG")
80x80 en 5.8kb groot.

ligt dit aan mij of is het een tijdelijk foutje van het forum?

groetn bramv

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 07:10 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Verander eens de extentie in .jpg ?

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 07:11 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

heb ik ook gehad, wanneer je upload de extentie veranderen van JPEG naar jpeg
Probleempje met de hoofdletters

edit : net te laat!

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 09:15 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Rank
20 berichten
sinds 28.12.2007

Dank je voor de tip, zoals je kan zien is het gelukt.

Profiel

Gepost: 06 januari 2008 12:05 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007

Lukt ook al niet.

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 06 januari 2008 12:44 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Stuur je prentje anders eens op naar

Profiel

Gepost: 06 januari 2008 01:29 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Geen tip maar een vraag.
Onwetend als ik ben
In de Pyreneeen 2008 heb je de kaarten, foto’s mooi weggewerkt.
Maar ze zijn wel oproepbaar
Hoe doe je dat?
Ik ben een artikel beginnen schrijven over schuilhutten.
Teveel foto’s zou het onoverzichtelijk maken.
off topic: welkom Joery

Profiel

1 van de 3
1