Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

3 van de 3
3
Fotomateriaal
Gepost: 01 april 2008 11:26 AM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
RankRankRank
242 berichten
sinds 26.12.2007

Ik ben niet zo mee met Canon en Nikon. Waarom is Canon dan zo ineens zoveel aantrekkelijker?

Ik loop met Pentax rond. Een mooie evolutie vind ik dat de laatste nieuwe body’s weathersealed zijn, al vraag ik mij af of dat veel verschil zou maken. Bovendien worden ze voorlopig alleen maar groter en zwaarder. In elk geval, ik ben tevreden met wat ik voorlopig heb en zal er denk ik nog wel een tijd mee voort kunnen.

Profiel

Gepost: 02 april 2008 09:57 AM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

@ Brent
begrijp ik het goed dat die Canon 10-22 tegen de 1000 euronen kost?

Kent er iemand een good value for money alternatief voor een breedhoeklens voor een Eos 400D?

En nog een vraag: ik hoorde eens iemand enthousiast vertellen over een Canonlens (ook voor 400D) met hoge lichtgevoeligheid en vast brandpunt voor een 50 Euro nieuwprijs.  Welke kan dat geweest zijn?

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 02 april 2008 10:06 AM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

Erik,

De 50mm 1.8 kost bij fotokonijnberg.nl 83 euro.

Als budgetvriendelijker alternatief voor de canon 10-22 kan je kijken naar de tokina 12-24.
opnieuw bij fotokonijn kan je de canon trouwens een stukje goedkoper vinden dan 1000 euro

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 09 april 2008 07:44 PM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

Lukkefluk,

sorry voor mijn late antwoord - en bedankt voor jouw reactie.
Ik denk dat het inderdaad die 50mm 1.8 is die ik bedoelde!

Fotokonijn kende ik niet, dat lijkt me een erg mooie tip.
Hoe is die Tokina in vergelijking met Canon?  Is het verschil van die aard, dat ik het als niet-fotograaf opmerk?

En laat me maar meteen even nog een algemenere vraag stellen:
als ik mijn DSLR mee wil nemen op trekking, maar me omwille van het gewicht wil beperken tot 1 lens, die een zo breed mogelijk toepassingsgebied zou moeten hebben, wat kunnen de fotoliefhebbers onder ons me dan aanraden?

Signature 

Profiel

Gepost: 09 april 2008 09:35 PM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

Erik

Erik R - 09 april 2008 07:44 PM

Fotokonijn kende ik niet, dat lijkt me een erg mooie tip.
Hoe is die Tokina in vergelijking met Canon?  Is het verschil van die aard, dat ik het als niet-fotograaf opmerk?

ivm 2j garantie is t waarschijnlijk wel raadzaam even langs te gaan bij fotokonijn.... naar het schijnt sturen ze voor webaankoop op vanuit nederland, met nederlandse factuur of zo.... t fijne weet ik er niet van, mss best op voorhand eens bellen mocht je er toch online bestellen

k ken zelf betrekkelijk weinig van de kwaliteit van de lenzen. van de canon heb ik wel al gelezen dat deze toch wel beter presteert dan de tokina of de sigma, in tegenstelling tot de nikon variant die eerder gelijkaardig met tokina/sigma zou presteren voor dat lensbereik.
De vraag is dan nog of het mogelijk kwaliteitsverschil de extra euro’s waard is.....

Erik R - 09 april 2008 07:44 PM

En laat me maar meteen even nog een algemenere vraag stellen:
als ik mijn DSLR mee wil nemen op trekking, maar me omwille van het gewicht wil beperken tot 1 lens, die een zo breed mogelijk toepassingsgebied zou moeten hebben, wat kunnen de fotoliefhebbers onder ons me dan aanraden?

als je naar 1 lens wil ga je volgens mij snel in een bereik zitten van 18-200mm. deze lenzen zijn vaak niet bijzonder scherp, met beeldstabilisatie niet goedkoop, .....
Een alternatief is een lens met een bereik van 18-55 of zo, maar dan ga je weer tele tekort komen als je dat ene eland of rendier in de verte ziet....

Mijn alternatief is : een goeie compact (of eventueel bridge)
heel waarschijnlijk kost zo’n toestel minder dan je lens voor ruim gebruik, is de beeldkwaliteit best wel goed en bespaar je bovendien flink wat op gewicht in de rugzak.

lees je eventueel ook eens in op het forum van belgiumdigital.be. zeker ivm lenzen is daar een pak info te vinden.

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 10 april 2008 09:13 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

Merci Luk!
Ik kijk zeker eens op belgiumdigital…

Signature 

Profiel

3 van de 3
3