Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Gas in Oslo
Gepost: 21 januari 2008 09:41 PM   [ Negeer ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Het is nog lang (eind augustus), maar ik ben liever zeker.
Ik weet dat Noren niet zo op gas gesteld zijn. Zijn er ergens in Oslo op niet al te grote afstand van het station schroefpatronen te vinden?
Van twee jaar terug weet ik nog een outdoorwinkel zijn maar ik meen me niet te herrineren dat daar gas te vinden was.
Ik heb allicht goed drie uur tussen mijn aankomst in Oslo-stad en het vertrek van m’n trein naar Finse

Profiel

Gepost: 21 januari 2008 09:45 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

je hebt in oslo 3 sportwinkels die gas verkopen, telkens niet zo ver van het station
g-sport
oslo sportslager
xxl
niet elke winkel heeft elk merk gas (voorradig) dus even op voorhand contact opnemen kan handig zijn.

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 21 januari 2008 09:49 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Bedankt Luk !

Zie ik dat trouwens goed op die laatste site? Helsport-slaapzakken met comfort -25°C voor 1500kroon? Da’s maar 200 euro, of vergis ik mij. Ze weegt wel wat, maar toch…

Profiel

Gepost: 21 januari 2008 10:21 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

willem,

die slaapzak van 200 euro lijkt te kloppen ja. aan een slaapzak van 2.6kg zou ik eerlijk gezegd niet meer beginnen

mocht je je lid maken van DNT (eigenlijk wel aan te raden voor oa sleutels van hutten, .....) kan je bij oslosportslager nog redelijk wat korting krijgen (tot 15%) en aan de grens krijg je nog eens een flinke som terug als je aan de voorwaarden voldoet (verzegeld verpakt, scandinavie verlaten, .....)

Signature 

Profiel

Gepost: 21 januari 2008 10:33 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Gewicht van die slaapzak is idd hoog, maar toch. De andere slaapzakken lijken mij ook gewoon stukken goedkoper dan in België.
En mensen maar klagen over het dure Scandinavië smile

Kan ik me daar ergens in de buurt lid maken van de DNT? En hoelang geldt dat lidmaatschap? Op die drie weken verdien ik het allicht niet terug maar aangezien ik droom van een grote trekking in Noord-Noorwegen in juli/augustus 2009 kan het mss nog intressant zijn als ik eind augustus 2008 een lidkaart voor 1 jaar kan bemachtigen.

Profiel

Gepost: 21 januari 2008 10:47 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

Willem
lidgeld loopt per kalenderjaar dus naar 2009 hoef je nog niet te kijken.
Bij 3 overnachtingen in een hut heb je je lidgeld al terugverdiend. schaf je je een slaapzak aan bij oslosportslager met de bewuste ledenkorting ga je ze dus helemaal snel terugverdienen.
vergelijk ook eventueel eens de prijsverschillen (al dan niet met rekening te houden van extra kortingen) tussen de winkels.
Je kan volgens mij in oslo koopjes doen, maar je moet wat uitkijken wat, waar en vooral mss nog, wanneer
om je lid te maken bij DNT kan je gewoon online aanmelden.
Luk

Signature 

Profiel