Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 2
1
Hoe rap kan jij vertrekken? 
Gepost: 23 januari 2008 11:32 AM   [ Negeer ]
RankRankRank
242 berichten
sinds 26.12.2007

Stel, je gaat vandaag nog vertrekken voor een korte trekking voor een 3 of 4 of 5-tal dagen. Je hebt nog compleet niks ingepakt en je hebt nog niks voedsel. Je moet dus alles nog in de supermarkten/buitensportwinkels gaan halen. Als dan nu het startsein gegeven wordt, hoe lang denk je zou het bij jou duren voor je volledig gepakt en gezakt vertrekklaar staat?

Net uitgevoerd: 1u12min.  smile
En vroeger deed ik daar uren over. Oefenen doet blijkbaar wonderen.

Salut, ik ben ermee weg!  tongue wink

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 11:41 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

lucky you
waar trek je naartoe?
‘k denk trouwens dat ik ook om en bij een uur nodig heb om weg te wezen.....

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 11:51 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Ik dat we dat pas gaan weten als hij terug is grin

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 11:54 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Freak, de vorige keer heb ik er tien maand over gedaan raspberry

Veel plezier !

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 12:03 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Een andere vraag die onder dezelfde titel past en mij wel bezighoudt :
Hoe rap zijn jullie ‘s morgens weg? Tussen het moment dat de wekker gaat en vertrek, met daartussen tent en al de rest inpakken en een stevig ontbijt?
Bij mij is ‘t nogal afhankelijk van het weer : als het regent gaat het soms naar anderhalf uur, als de goesting groot is haal ik soms 45 minuten.

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 12:19 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 29.12.2007

Véééél te lang.

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 01:02 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRank
73 berichten
sinds 06.01.2008

Bij mij duurt het soms al 45 minuten tussen het afgaan van de wekker en het uit de slaapzak komen, laat staan dat ik binnen een redelijke tijd vertrekkensklaar ben. Ik denk gemiddeld 2u of zo wink Ik hou er trouwens niet van om mij te haasten: ‘t is toch een beetje vakantie hé, tenzij het schema natuurlijk vereist om echt vroeg te vertrekken… maar dat gaat dan ook niet altijd zonder veel moeite…

Signature 

Never measure the height of a mountain until you have reached the top

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 01:40 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRank
39 berichten
sinds 29.12.2007

Inpakken om op korte trektrekking gaat vrij snel, (half uurtje schat ik), alleen het naar de winkel lopen duurt wat langer. Woon nogal ver van een winkel.

Op trektocht hangt het er een beetje vanaf hoe lang ik er over doe om weg te gaan. Ik hou ook niet van me haasten, ook het weer speelt een rol. Als het droog is, kan je bv je water al laten koken en ondertussen de tent opbreken en je materiaal inpakken. Als het regent, eet ik liever eerst droog in de tent (hopend dat het zal stoppen met regenen).

Als het dan echt snel moet gaan(zonder ontbijt), kan ik op minder dan een half uur weg zijn.

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 04:44 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Met mijn oud tentje was ik altijd wel behoorlijk snel ingepakt afhankelijk van welk matje ik meehad (zo’n exped slaapt zalig, maar duurt wel even voor het is afgelaten/ingepakt). Dit hangt natuurlijk allemaal af van de weeromstandigheden bij slecht weer zal ik minder snel in gang schieten, maar eens ik in gang schiet moet het wel vooruit gaan. Dan wordt het ontbijt desnoods uitgesteld en ga ik sneller op pad. Zowiezo eet/drink ik ‘s morgens niets warm om brandstof en tijd te besparen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 06:36 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Het gaat me minstens één dag kosten.
Mijn materiaal ligt zowat overal verspreid.
De petzl moet terug worden opgeladen.
De schoenen zouden nog een beurt moeten krijgen
...
‘s morgens: geef me minstens één uur. Mogelijk nu in 45 min. omdat voor die paar dagen ik niet moet passen en meten om alles in de rugzak te krijgen.

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 07:51 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Rank
5 berichten
sinds 07.01.2008

Inpakken voor reis moet snel gaan, ik schat 30 minuten ofzo.. Meestal ligt het gerief van de vorige trekking nog nagenoeg onaangeroerd in de grote doos met trekkingspullen, dus tis maar gewoon in de rugzak te steken.  Van eten heb ik door de tijd een voorraadje vriesdroog staan, telkens de overschot van de vorige trekking.

en over smorgens uit de slaapzak… bij goed weer: net wat trager dan willem; bij slecht weer ietske rapper wink

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 09:55 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

Als ik nu moest beginnen met pakken, UUUUUUUren of dagen :-D kvertrek ni graag onvoorbereid, ik ken mezelf en ik vergeet altijd wel iets essentieels,
pas als ik 5uur heb om elke 5minuten te checken of ik alles wel klaar heb, dan ben ik tevreden :-D

Om Smorgens te vertrekken, een half uurtje als het goed gaat, meestal langer, hangt ook af van men ontbijt!

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 23 januari 2008 10:12 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Toen ik op Erasmus naar Zweden vertrok twee jaar geleden had ik de dag zelf examen gedaan en heb ik op anderhalf uur ingepakt voor een half jaar weg te blijven grin EN ik was eigenlijk niets essentieel vergeten tongue laugh

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 12:21 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

Rugzak check
slaapzak check
matje check
tent check
kookpotten check
zakmes check
bestek check
vuurke check
brandstof shit naar winkel
shoenen check
tshirt check
onderboek check
bh thuis laten
broek check
regenbroek check
trui ak fleece check
trui 2 check
softshel check
regenjas check
sokken check
reserve sokken check
pet check
handschoenen check
gps check, niet echt noodzakelijk als je niet weet waar je naartoe gaat
gsm check
opgeladen batterijen efkes wachten
kompas check
kaarten nop, dat ligt er ook aan waar naartoe
drinkzak check
water erin doen
handdoek check
eten; 1 zakske aanwezig, de rest moet nog opgesnord worden
bio zeep ak afwasproduct ak kleerwasprodukt; effen langs de kariboe
wandelstokken check
fototoestel check
rol wc papier in een plastieken zakske check
rugzak regenhoes; das iets wat ontbreekt. Voor de grote rugzak die ik hier zou meenemen is hetgeen wat ik ervoor heb te zwaar

Over de andere spullen moet ik eens nadenken; niet echt noodzakelijk.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 07:30 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRank
124 berichten
sinds 28.12.2007

ik heb geluk, ik woon slechts op 1 minuut van den AS adventure grin
maar niet al mijn gerief ligt hier dus...hmm een week of 2 waarschijnlijk hangt ervanaf hoe rap men vrienden mij mijn gerief terug geven wink
ik gebruik geen wekker op tochten (bio-ritme all the way) maar eenmaal wakker dan ben ik vetrokken binnen het half uur
(tenzij ik echt een relax-tocht maak dan neem ik de tijd om koffie te zetten ‘s morgens)

Signature 

Live young, stay young!
current mission: Aconcagua 2009

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 08:47 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRank
123 berichten
sinds 28.12.2007

‘t Duurt toch 45 minuten voor al mijn materiaal vanop zolder én het eten in mijn rugzak zit. En dat eten, wij drogen ons eigen voedsel en daar kruipt toch wat tijd in…

Debbie

Profiel

1 van de 2
1