Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Trektocht Vogezen
Gepost: 23 januari 2008 10:56 PM   [ Negeer ]
Rank
3 berichten
sinds 23.01.2008

Hallo,

In juni vertrekken we met een groep van 7 personen voor een 4-daagse trektocht naar de Vogezen (tocht in cirkelvorm rond Munster). We zijn van plan om de eerste nacht in een ferme auberge te overnachten en de volgende twee nachten in een abri. We hebben 2 abris op het oog maar we zijn niet zeker dat we er met 7 personen kunnen overnachten. De eerste abri is “Abri communal Metzeral au Neurod” (Kaart IGN 3619 OT “C9"). Deze is aan een parking gelegen naast de Route des Crêtes. De tweede is “Abri ONF du Col de Lauchen” (Kaart IGN 3619 OT “D12").
Kan iemand hieromtrent wat meer info verschaffen?

Alvast bedankt,
Jopi

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 11:46 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRank
39 berichten
sinds 29.12.2007

Heb je hier al gekeken?

http://www.club-vosgien.com/abris.htm

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 01:17 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
7 berichten
sinds 06.01.2008

Ik heb hier nu geen kaart bij de hand, maar, in elk geval, een poging.
Als je vanop de rothenbachkopf en batteriekopf zuidwaarts loopt, over de toppen, kom je voorbij aan een onbewaakt e abri. Ik geloof dat dat abri de Neurod is. Die had blijkbaar vroeger een verdiep, maar dat is gesloopt. Als je je wat ‘schikt’ met de matjes rond het centrale vuur, kan je maximum met 6 a 7 liggen, en dan is het echt wel vol. En dan moet je nog geluk hebben dat je als eerste daar aankomt, anders kan je buiten liggen. Er is daar relatief vlakbij wel een bron waar je water kan halen.

Deze winter er nog geweest, dus info is alleszins recent.
Op den dzjows weblog vind je het bijhorende verhaal van deze winter (als hij de link al heeft gepost tenminste.) De foto’s staan wel op de homepage zie ik.

veel plezier ieg

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 01:28 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

@Bert: Het verslag staat zelfs al op déze site wink
http://www.hiking-info.net/verslagen/id/wintertocht_door_de_vogezen/

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 02:15 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
7 berichten
sinds 06.01.2008

hupsa, da wist ik dus niet.

Profiel

Gepost: 24 januari 2008 10:26 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
3 berichten
sinds 23.01.2008

Ok, dat is alvast één misterie dat is opgelost, nu nog gegevens van de andere abri te weten proberen te komen. Het zijn trouwens mooie foto’s van jullie trip in de Vogezen. Bedankt voor de tips en mocht er iemand nog info hebben betreffende die andere abri, laat maar komen!!!

Grtz

Profiel